Hope you enjoy my little bits of this and that. :) I can't promise they'll always be interesting. :)
There is a commercial out there that has Darius Rucker (of Hootie and the Blowfish) dressed as a cowboy and singing about a Tender Crisp Bacon Cheddar Ranch Sandwich....it totally weirds me out...

First off, why is Darius doing a Burger King commercial? I know that Hootie hasn't made music in quite a while, but I never expected to see him singing about a sandwich on TV....Then you have all these half dressed girls....some tasting buttermilk out of the buckets, some sticking out derrieres while riding on some cart thingy (not sure what they are called)....and all of this is being showed in slow motion...

But what trips me out the most is the actual Burger King...He is pushing Brooke Burke on a swing (or Brooke Burns, not sure which..she is brunette) ... I find him creepy....lol...his huge, plastic head with that strange smile on his face....just weird...

I wonder if I'm the only person who finds this to be such an oddball commercial....lol




Comments (Page 1)
on Mar 03, 2005
No that definitely sounds like a weird commercial.

In QLD Burger King is called Hungry Jacks (and Burger King in other states in Australia - it's very weird) and there's currently a very annoying add for a steak bagette

"Real steak bbq taste" It's a guy with two female backup singers.
The other hungry jacks ad I found weird was the Jack & Jill value meal - got the hungries?

My husband tells me I just don't get ads because I question alot of the ones on tv (I also question why we have American ads redubed with Australian voices or not even redubed at all) I'm like - What is the point here?
on Mar 03, 2005
The ad that "weirds me out" is for poledent "I don't even think about my dentures"
on Mar 03, 2005
I've objected to some of the Burger King commercials, but I kind of like this one.

Then you have all these half dressed girls....some tasting buttermilk out of the buckets, some sticking out derrieres while riding on some cart thingy (not sure what they are called)....and all of this is being showed in slow motion...


And that's why I like it....


I find him creepy....lol...his huge, plastic head with that strange smile on his face....just weird...


What, you haven't seen the one where the guy wakes up in the morning and that King is laying in bed next to him? It's like the ultimate roofies nightmare.

There's a whole series of these things. I think I described that King as looking like "a Christmas tin designed by John Wayne Gacy."
on Mar 03, 2005
The ad that "weirds me out" is for poledent "I don't even think about my dentures"


I'd like to see Stephen King do a rewrite on that.

"I don't even think about my dentures." Then the dentures could answer back, "But we think about you, Jack. All the time."
on Mar 03, 2005
Trina, those sound pretty weird, too...lol...I didn't know about Hungry Jacks...

Gene: omg, I remember that commercial..it's the first time that King weirded me out...waking up with that strange plastic figure beside you...I don't even want to think about how I'd react lol
on Mar 03, 2005
it is a very strange collection of images and concepts united by the musical theme. are you familiar at all with the song bk borrowed for its whacky lil circus? (a 1928 recording by the song's author was incorporated into the soundtrack for 'o brother where art tho?'.)

i've only seen it a couple times and so far i find it kinda amusing (i hate to admit this but when i was informed some people were gonna be pickin up lunch at bk, instead of askin them to stop elsewhere i had em get me the horrible creation being pushed by this ad).

in a way it all sorta fits together cuz that bacon, cheese n chicken thing makes a great fantasy but in the end, there simply is no free river of gin nor any cigarette trees in reality...and that chicken sammich is just one more bland step towards the cardiac unit.
on Mar 03, 2005
there simply is no free river of gin nor any cigarette trees in reality...


You mean I'm not going to get a couple of bodacious brunettes to gleefully taste my buttermilk?


Dream killer.

on Mar 03, 2005
You mean I'm not going to get a couple of bodacious brunettes to gleefully taste my buttermilk?


you will--none of that harsh reality stuff applies to you (but don't let the others know)
on Mar 03, 2005
you will--none of that harsh reality stuff applies to you


Good, because I was really looking forward to the churning.

on Mar 03, 2005
Good, because I was really looking forward to the churning


one good churn deserves another...thats why they gotta send em both out together.
on Mar 03, 2005
I'd like to see Stephen King do a rewrite on that.

"I don't even think about my dentures." Then the dentures could answer back, "But we think about you, Jack. All the time."



That was hilarious!
on Mar 03, 2005
I thought the commercial was pretty stupid, as most are these days. I guess Darius is hard up for cash.

By the way the "cart thingy" is a railroad hand car.
on Mar 03, 2005
there ya go...railroad hand car....thanks Mason...lol

I agree Kingbee..it is indeed a trippy collection of images...



on Mar 03, 2005
My husband and I were discussing this the other day. The actual burger king is totally creepy! do you remember the other commercial that featured him with the double meat and cheese crissandwich? That is the ultimate in freakiness!
on Mar 04, 2005
I haven't seen that one, alison...and I don't think I want to now...lol
Meta
Views
» 23791
Comments
» 47
Category
Sponsored Links